BAKU Azərbaycan
16.03°C
  • 1 ABŞ dolları
    1.7
  • 1 Avro
    1.8455
  • 1 Rusiya rublu
    0.0187
  • 1 Türkiyə lirəsi
    0.0527
  • 1 İngiltərə funt sterlinqi
    2.1513
30647

Planetimizdə temperaturun yüksəlməsi təyyarələrin müəyyən hava limanlarında uçuşunu çətinləşdirir və bu da mülki aviasiya üçün daha bir problem yaradır. İsti dalğalar daha tez-tez artdıqca, problem daha çox uçuşa keçə bilər və bu, aviaşirkətləri sərnişinləri yerdə saxlamağa məcbur edir. 

Valyuta.az xəbər verir ki, bu barədə CNN yazır.

"Hər hansı bir təyyarənin havaya qalxdığı zaman qarşılaşdığı əsas problem təyyarələrin çox ağır olması və cazibə qüvvəsinin onları yerdə saxlamaq istəməsidir. Cazibə qüvvəsini aradan qaldırmaq üçün onlar qaldırıcı, yəni təyyarəni yuxarı itələyən atmosfer yaratmalıdırlar", - Böyük Britaniyanın Reading Universitetinin atmosfer elmləri üzrə professoru Pol Vilyams deyir.
"Lift bir neçə amildən asılıdır, lakin ən vaciblərindən biri havanın temperaturudur - və o, isindikcə hava genişlənir, beləliklə, təyyarəni yuxarı itələyə bilən molekulların sayı azalır", - o əlavə edir.

Vilyams bildirib ki, təyyarələr temperaturun hər 3 dərəcə Selsi artımı üçün 1% daha az qalxma “əldə edirlər”.

“Ona görə də həddindən artıq istilər təyyarələrin havaya qalxmasını çətinləşdirir və bəzi həqiqətən ekstremal şəraitdə bu, ümumiyyətlə, qeyri-mümkün hala gələ bilər”, - o deyib.

Problem xüsusilə yüksək hündürlükdə, havanın təbii olaraq seyrək olduğu hava limanlarında və təyyarənin sürətlənməsi üçün daha az yer buraxan qısa uçuş zolaqları olan hava limanlarında aktualdır. Vilyams bildirib ki, bir təyyarə 20 dərəcə Selsidə 1980 metrlik uçuş-enmə zolağına ehtiyac duyarsa, 40 dərəcə Selsidə 2500 metrə ehtiyac duyacaq.

"Qlobal sakitlik"

Uilyams və komandası Yunanıstanın 10 hava limanından tarixi məlumatları öyrəniblər, onların hamısı yüksək yay temperaturu və qısa uçuş-enmə zolaqları ilə xarakterizə olunur. 1970-ci illərdən bəri tədqiqatçılar on ildə 0,75 dərəcə istiləşmə müəyyən ediblər.

"Biz həmçinin hər on ildə uçuş-enmə zolağı boyunca 2,3 düyün (4,25 km/saat - UNIAN) əks külək azaldığını aşkar etdik. Baş küləyi uçuşlar üçün yaxşıdır və iqlim dəyişikliyinin "qlobal sükunət" adlanan hadisəyə səbəb olduğuna dair bəzi sübutlar var, ona görə də görünür ki, küləyin sürəti azalır", - Vilyams bildirib.

Komanda daha sonra bu temperaturları və küləkləri dünyanın ən məşhur təyyarələrindən biri olan Airbus A320 də daxil olmaqla müxtəlif tipli təyyarələr üçün uçuş performansı kalkulyatoruna qoyub.

"Biz müəyyən etdik ki, maksimum uçuş çəkisi hər il 280 funt (127 kq) azalır - bu, təxminən bir sərnişinin və onların çamadanının çəkisinə bərabərdir, bu da hər il bir az sərnişinin daşına biləcəyi deməkdir", - Vilyams deyir.

1988-ci ildə təqdim olunduğu andan 2017-ci ilə qədər A320-nin MTOW-u, uçuş-enmə zolağının uzunluğu 5000 futdan (1500 metr) bir qədər az olan tədqiqatın flaqman hava limanı olan Chios Adası Milli Hava Limanında 3600 kiloqramdan çox azaldılmalı idi.

Böyük Britaniyanın paytaxtının maliyyə rayonunda yerləşən City of London hava limanının da uzunluğu 1500 metrdən bir qədər az olan uçuş-enmə zolağı var. 2018-ci ildə isti dalğası zamanı ondan çox reys təhlükəsiz havaya qalxmaq üçün sərnişinləri yerdə qoymağa məcbur olub. Bu uçuşların birində 20-yə qədər insan toplaşıb.

2017-ci ildə Feniksdəki Sky Harbour Beynəlxalq Hava Limanında bir neçə gün ərzində onlarla reys tamamilə ləğv edilib, çünki temperatur 48,8 dərəcə Selsiyə çatıb ki, bu da bir çox sərnişin təyyarəsi üçün maksimal iş temperaturundan yüksəkdir.

Kolumbiya Universitetinin araşdırması proqnozlaşdırır ki, 2050-ci ilə qədər Boeing 737 kimi tipik dar gövdəli təyyarələr yay aylarında ABŞ-ın dörd böyük hava limanında - La Guardia (Nyu York), Reyqan Milli Hava Limanı (Vaşinqton), Denver Beynəlxalq Hava Limanı və Sky Harborda (Phoenix) 50%-dən 200%-ə qədər artan çəki məhdudiyyətlərinə məruz qalacaq.
Vilyams deyir ki, xoşbəxtlikdən aviaşirkətlər bu problem qarşısında aciz deyillər. "Masada bir çox həll yolu var. Uçuşları günün ən isti hissəsindən, daha çox səhər və günortadan sonra uçuşlarla planlaşdırmaq mümkün ola bilər, bu taktika artıq Yaxın Şərq kimi isti bölgələrdə istifadə olunur".

Yüngül təyyarələr də bu problemə daha az meyllidir, - Vilyams deyir ki, bu, təyyarələrin korpusları üçün karbon lifi kimi kompozit materialların qəbulunu sürətləndirə bilər.

Eyni zamanda, Boeing kimi istehsalçılar, isti, yüksək hündürlükdəki hava limanlarında geniş şəkildə istifadə etməyi planlaşdıran aviaşirkətlər üçün bəzi təyyarələrində "isti və yüksək" variantını artıq təklif edirlər. Bu seçim məsafəni və ya sərnişin tutumunu dəyişdirmədən lift itkisini kompensasiya etmək üçün əlavə itələmə və daha böyük qanadlar təmin edir.

Təbii ki, uçuş-enmə zolaqlarının uzadılması daha radikal yanaşma olardı, baxmayaraq ki, bu, bütün hava limanlarında mümkün deyil.

Bəzi hallarda, bu həllərin heç birinin tətbiq olunmadığı hallarda, sərnişinlər sadəcə olaraq uçuşlarını ləğv etməli olacaqlar. Lakin Vilyamsın fikrincə, bu, ən azı yaxın gələcək üçün niş problem olaraq qalacaq. "İnsanların çox isti hava səbəbindən uçuşlardan çıxarılması halları nadirdir və nadir olacaq. Əksər təyyarələr heç vaxt maksimum uçuş çəkisinə çatmır, buna görə də bu, müstəsna hallarda baş verir - əsasən qısa uçuş-enmə zolaqları olan hava limanlarında, yüksək hündürlükdə və yayda", - o deyir.

Bununla belə, uzunmüddətli gələcək daha çətin ola bilər, - Vilyams əlavə edir: "Mən bunun sənaye üçün böyük bir başağrısı olacağını düşünmürəm, amma düşünürəm ki, vəziyyətin daha da pisləşəcəyinə dair güclü sübutlar var".

Planetdə istilik dalğaları - xəbərlər

Bu il iyulun 3-dən 10-dək dünyada indiyə qədər qeydə alınan ən isti həftə yaşanıb. Meteoroloqlar deyirlər ki, qarşıda daha çox şey var - daha çox. İyulda son 120.000 ildə ən yüksək qlobal temperaturun müşahidə olunacağı ehtimalı güclüdür. ABŞ Milli Ətraf Mühitin Proqnozlaşdırılması Mərkəzinin məlumatına görə 3 iyul Yer kürəsində rekord dərəcədə isti gün olub. Orta qlobal temperatur 17,01°C-ə çatıb və 2016-cı ilin avqustunda qeydə alınan 16,92°C rekordu üstələyib.

İqlim dəyişikliyi artıq aviasiyaya təsir edir. Beləliklə, iqlim böhranı uçuşlar zamanı daha çox turbulentliyə, artan xərclərə və sərnişinlər və ekipaj üçün risklərin artmasına səbəb olur. Alimlər hava yollarına təkmil turbulentliyin proqnozlaşdırılması və aşkarlanması sistemlərinə sərmayə qoymağa başlamağı tövsiyə edirlər.

Yeni Zelandiyada 2023-cü ilin iyun ayında Air New Zealand beynəlxalq reysləri ilə uçan sərnişinlərdən uçuşa minməzdən əvvəl tərəziyə addım atmaları istənilib. Bu, "təyyarənin təhlükəsiz və səmərəli istismarını" təmin etmək üçün "zəruri" təşəbbüs olmaqla yanaşı, ölkənin Mülki Aviasiya Qurumunun tələbidir.

Nicat

© Materiallardan istifadə edərkən hiperlinklə istinad olunmalıdır.
Mətndə səhv varsa, onu qeyd edib ctrl + enter düyməsini basaraq bizə göndərin.

Son xəbərlər

Z nəsli Y nəslindən daha çox maliyyə çətinlikləri yaşayır - ARAŞDIRMA

Ölkəmizdə elektromobillərin sayı artır - AÇIQLAMA

Dövlət sektorunda işçilərin sayı azalıb – RƏQƏMLƏR

İlham Əliyev: İran Prezidentinin olduğu helikopterin qəza enişi barədə xəbər bizi ciddi narahat etdi

Övladlığa verilən uşaqların sayı açıqlandı

“ChatGPT” insanların görünüşünə də şərh verəcək

Bank kartına bilinməyən hesabdan pul köçürüləndə nə etməliyik?

İpoteka ilə mənzil alınarkən ƏDV-nin bir hissəsinin geri qaytarılması qaydası necədir?

Əhalinin ticarət şəbəkələrində xərclədiyi vəsaitin məbləği açıqlanıb

Türkiyənin ilk yerli elektromobili gələn il Avropa bazarına çıxarılacaq

Tıxaclı yollar bu avtomobillərin sahiblərini böyük məbləğdə ziyana sala bilər (VİDEO)

Soyuq may ayında qiyməti ilə “isindirən” kafelər: Vəziyyət nə zaman düzələcək? - VİDEO

Bu yolda yarımdairə ləğv edilir (VİDEO)

Radiasiya səviyyəsinə görə ən təhlükəli 5 smartfon

Prezident: Bizim energetika sahəsində çox böyük planlarımız var

Bakıda 50 minə yaxın VI sinif şagirdi monitorinqdə iştirak etdi

“Xudafərin” hidroqovşağının istismara verilməsi və “Qız Qalası” hidroqovşağının açılış mərasimi keçirildi (YENİLƏNİB)

Sərhəddə İlham Əliyevlə İbrahim Rəisi arasında görüş keçirildi (YENİLƏNİB)

Sabahın hava proqnozu

Təhsil eksperti: "Hər il 10 minə yaxın tələbə diplom ala bilmir"

Maaşlar nə qədər artırılacaq? - Noyabrın 1-dək...

Azərbaycanda bu məhsul yenidən bahalaşa bilər (SƏBƏB)

Azərbaycanda bu məhsul yenidən bahalaşa bilər (SƏBƏB)

İşǝmuzd əməkhaqqının hesablanması qaydası

10 manatdan 150 manatadək: Uşaq qidaları niyə bahadır? - AÇIQLAMA + VİDEO

Kasıbın maşını olmayacaq?

Bu məhsulun satışından qazandığımız gəlir 16 dəfə azalıb

LinkedIn platformasının tələbələr üçün hansı üstünlükləri var?

“Bütün enerjisini işə həsr edənlərdə infarkt riski daha yüksəkdir” – Terapevt

Saxta pullarla insanları aldatma halları artır (VİDEO)

Bütün xəbərlər

Xəbərin mətnində orfoqrafik səhv var

Qeydinizi daxil edin